Wednesday, June 2, 2010

dari sp ke Queensbay~~ bawak RM5 aje??

salam dunia..
salam semua..
salam hari selasa...




hali ni gua mau ckp pasat gua pigi penang semalam.
kenape gua mau celite pasat gua pigi penang ialah kelane itulah aktiviti gua di penang yang bermodalkan sekeping not RM5.




petang kelmarin arr,gua punya kawan ada loger gua suluh datang centlal square(central square..=] )..
gua sampai2 diolang ajak gua pigi penang..
haiyyaa! gua ckp sama liolang. gua tatak duit la bro..macam mana gua mau ikut lu olang..nanti sampai sana ape gua mau makan..lu mau gua makan pasir ker...


lalu kawan gua berkate;"takpa bo,hang ikut ja.hari ni besday pak lin..makan,wayang,dia payung kita.hang bawak diri ja.."


gua plak cakap,"waah manyak butui ka..hoyye gua ikut la ini macam...lai3."


ehem..maka bermulalah kembara kami berenam ke penang menaiki si kembara..(orang belanja dengan tuan kereta ja duk depan..ampes..)




sampai kat queensbay dalam kul 4.30 bo n the konco terus meluru ke cinema pastu beli tiket Prince Of Persia: sands of time..panggung 8,jam 5.15..tiket-tiket adalah tajaan mohd fadzlin zamhuri,bakal doktor yang berguna..hehehe..selesai menunaikan solat asar bo n the konco p la tgk muvi tu...


sekadar gambar hiasan








jalan cerita agak menarik tapi biasa-biasa aja..macam crita arjuna kt tv3 pun ada gak.hahah...da abes buang masa kat lam panggung tu tepat2 kul 7.30 ape lagi maghrib la..da abes tu bermula aktivti menghabiskan waktu untuk hari isnin dengan berjalan-jalan mengusha aweks2 kedai2 yang ada kt situ..usha ja..nak beli jangan harap la..mahal gilababeng sangat..=)......


pastu kedengaran la alunan muzik daripada perut masing yang kelaparan melengkapi sebuah muzik indie..pergh....dahsyat gitu....setelah setengah jam tawaf lam queensbay tu sambil mencari kedai makan,KFC juga yang dituju..hampeh..wat peluh bulu kening aku ja...pe lagi..perut rancak berbunyi mengikut rentaknya ni,lantas si asraf ahmad nazari,seorang lagi bakal doktor yang berguna menunjukkakn sifat pemurahnya dengan membayar makanan kami...terima kasih walaupun ayam KFC black paper sungguh tidak sedap dua kali sekali.tapi da sebab free kan,x sedap pn jadi sedap..heheheh..trimas skali lg..
bbuuuurrrrppp..bbuurrrppp...bbbbuuoooorrrpppp...Alhamdulillah...amboi...sampai cmtu skali ka...haha.


abes makan tu,bo n the konco pun membawa perut kami yang boroi tough ini jalan2 amik angin kat tepi laut luar queensbay tu..mata bo n the konco tajam mencari gerai rojak bergerak yang mengggantung satu benda kecil.hah!ada!stop the car! cewah speaking la plak si konco nih. lalu bo n the konco pun melepak di atas kerusi batu sambil menrhirup udara yang agak segar sambil mengenang kembali peristiwa-peristiwa bersejarah zaman sekolah dulu...rahsia demi rahsia dirungkai...kah3...tapi ada satu rahsia yang belum terbongkar...pak lin,sbenaqnya time kita gaduh dulu aku la yang tarik tuala hg ke lantai sampai basah tapi sebelum tu aku da buat konspirasi dengan din tepeng n yg lain.hahaha..sori la pak lin walaupun sampai la ni hg xtau lagi...hahahaha...mintak halal duit wayang...






assalamualaikum pak long!




haih~
banyak melalut ni...
okay..okay..
setengah jam kemudian kami pun mula bergerak pulang ke sungai petani terchenta dan aku pun pulang ke rumah dan tido.
tamat.(malas tol penulis ni.hampeh).


p/s: lupa lak nak bagitau...dalam dompet aku ada lagi RM5..kah3..satu sen pun aku x guna...tq lah kepada pak lin n acap mata yang sudi belanja kami...harap lepas ni aku plak yang belanja..kah3..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...