Sunday, May 30, 2010

Umma United vs Facebook



Umma United??Apa sebenarnya Umma United ni?Bagi rakan-rakan yang x pernah dengat tentang Umma United ni,saya ingin berkongsi sedikit sebanyak info tentang Umma United ni.

Umma United merupakan satu laman sosial seperti facebook,friendster dan sebagainya tapi apa yang istimewanya Umma United ni?Umma United atau kalo nak manja lagi kita panggil dia UU la senang,telah diasaskan oleh seorang usahawan, pakar ICT, media digital, teknologi maklumat dan kewangan. Mempunyai ijazah dalam bidang teknologi informasi dan pernah bekerja dengan Microsoft pada permulaan kerjayanya. Beliau juga merupakan salah seorang daripada orang penting dalam sebuah organisasi profesional muslim Eropah iaitu CEDAR.Emmanuel-Yamin Dubuc (Yamin).Dialah orangnya.


Emmanuel-Yamin Dubuc  yang berasal dari France ni adalah co-founder dan pengarah pemasaran Oumma Media dan co-founder dan CEO Oumma Syarikat,rangkaian sosial allin-one muslim yang pertama, yang akan dilancarkan pada tahun 2009. Pada tahun 1999, dia mendirikan, bersama-sama dengan Saïd Branine, website Oumma Muslim. com, yang menjadi website Muslim terkemuka Perancis dengan 6.000.000 pengunjung per bulan. Pada tahun 2008, Oumma United secara rasmi melancarkan web TV Muslim Perancis pertama, OummaTV.tv. Mr Dubuc memegang gelaran jurutera dalam bidang teknologi maklumat dan telah bekerja untuk Microsoft serta start-up seperti Mediapps dan Navision dan juga merupakan seorang yang berpengaruh dalam Rangkaian Professional Muslim Eropah (CEDAR).











Jadi apa salahnya jika kita semua berhijrah ke laman sosial ini yang dilihat lebih islamik dan untuk menjaga keamanan dunia sejagat.x mau ah cerita pasal facebook.sapa2 yang x tau lagi pasal facebook tu ntohle..wallahu'alam..wassalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...