Thursday, May 20, 2010

aiseyman~


Jiran 1 : Wahh... baru pindah ke?

Jiran baru : Ah... ya. Saya baru pindah

ke sini. Cantik ye kat sini.
Jiran 1 : Encik ni kerja apa?
Jiran baru : Oh... saya ni seorang
professor di universiti. Saya mengajar
pasal deduksi.
Jiran 1 : Deduksi? Apakebendenye tu?
Jiran baru : OK. Mcm ni. Saya bagi satu
contoh. Saya nampak ada rumah anjing
kat belakang rumah encik. Dengan itu,
saya dapat
rumuskan yg encik ni bela anjing.
Jiran 1 : Ya, betul.
Jiran baru : Fakta tadi membawa saya
merumuskan yg encik ini berkeluarga.
Jiran 1 : Huh... betul lagi.
Jiran baru : Dan fakta yg encik ni
berkeluarga membolehkan saya merumuskan
yg encik ini beristeri.
Jiran 1 : Tepat sekali.
Jiran baru: Itulah deduksi.

Petang itu...
Jiran 1 : Saya baru je bersembang dgn
jiran sebelah... baru pindah.
Jiran 2 : Ooo... dia kerja apa?
Jiran 1! : Dia ni seorang professor,
mengajar deduksi.
Jiran 2 : Apa tu??
Jiran 1 : OK, saya bagi contoh. Awak
ada rumah anjing?
Jiran 2 : Tak.
Jiran 1 : Aiseyman...



huhu...jiran die kurang cerdik rpe2nye...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...